23 Kasım 2011 Çarşamba

Üç Ay Bitti....




Aslında başlığı "3 ay bitti, bloguma geri döndüm diye değiştirmem gerekirdi... çünkü minik kelebeğimin var olduğunu öğrendiğim günden bu yana açtığım bloguma o doğduğundan beri sadece 1 kez yazabilmişim.((( ama hemen söyleyeyim; bunun tembellikle ilgisi yok!!!aksine bu üç ay içinde o kadar çalıştım ve o kadar yoruldum ki...uykusuz geceler mi dersiniz, sinir krizleri mi dersizniz, unutkanlıklar mı yoksa açık birer yarara olan göğüs uçlarım mı dersiniz...hepsi oldu...ama geçti: ve toştoşumun ilk gülümsemesini gördüğüm anda o kadar değdi ki)))

derlerdi de inanmazdım; gerçekten bir bebeğin en zor zamanı ilk üç ayı herhalde:)))ki benimki ortalamanın üzerinde uslu bir bebekti düşünün artık:)))


ilk üç ayın zor günlerinden birinde Harvey Karp'ı keşfettim (blogcu anne Elif'in bir yazısı vesile olmuştu:))) ve başladım "mahallenin en mutlu yumurcağı" kitabını okumaya...kitapla ilgili izlenimlerimi ayrı bir yazı konusu olarak saklıyorum, zira çok faydasını gördüm. kitabın bana en ilginç gelen ısmı bebeklerin ilk üç ayındaki zorlukları ile ilgili Karp'ın tespitiydi. Karp'a öre bebekler yaşamlarının ilk üç ayında oldukça zordurlar. herşeyden önce bu kendileri için bir zorluktur. çünkü bebekler doğmaları gerekenden 3 ay erken doğarlar. yani aslında bizim ilk üç ay diye gördüğümüz şey onların anne karnında tamamlamaları gereken son üç ayıdır, yani 4. trimester...

bunu ilk okuduğumda saçmalama dedim kendi kendime. bu da ne demek şimdi??ama okudukça ve bahsedilen 3 ayı birebir yaşayınca Karp'a hak verddim. doğruydu yazdıkları;

mesele zeynep naz ilk üç ay boyunca gösterdiği huzursuzlukları 3. ayın hemen başında göstermemeye başladı.
artık uykuya daha kolay dalıyor mesela ( önceleri saatlerimizi alırdı)
gece sıçrayarak uyanmaları bitti ( moro refleksi)
ilk üç ay boyunca ketum duran kızım şimdi etrafa gülücükler saçıyor.))
artık geceleri sadece bir kez uyanıyor ve karnını doyurup uyuyor..
ilk üç ay boyunca korunmasızlığı, korkusu, anne karnına dönme ihtiyacı her halinden belli oluyordu.
şimdiyse istesen de oraya girmez:))))

benim ilk üç ayım böyle geçti. yukarıdaki de 3 ayı bitirmemizin fotoğrafı:))

Bu aylarda kullandığım ve faydasını gördüğüm ürünleri da bundan sonraki yazımda paylaşacağım.

eee ne diyelim 3 ay sonra yeniden merhaba!!!!

0 yorum:

Yorum Gönder

Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Zeynep Ceylan, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena | Türkçeleştiren: Furkan Özden