25 Haziran 2011 Cumartesi

Bir Bebeğin Hıçkırıkları



Aslına bakarsanız ilk zamanlar ne olduğunu anlayamadığınız bir durum bebeğinizin karnınızın derinliklerinde hıçkırması. Her gebede farklı zamanlarda başlasa da benim zeynebimin hıçkırıkları yaklaşık iki hafta önce başladı. Yani gebeliğimin 29. haftasında. 

Önceleri kızımın küçük ve destekli tekmeleri ile karıştırdığım bu durumun kısa bir web gezisinden sonra hıçkırık olduğunu anladım. Nasıl bir duygu diye soranlarınız olacaktır mutlaka. açıklayayım efendim; farzedin ki kalbinizin dışında başka küçük bir kalp var ve bu midenizde atıyor. Hem de bir iki kere değil bir başladı mı yaklaşık 15 dakika sürüyor. Ya da benim kızım çok hıçkırıyor kim bilir? 
Ve işte bu hıçkırıkların bilimsel açıklaması:


Hıçkırık: Gebeliğin 24. haftasından sonra birkaç saniye aralıklarla gelen sert hareketler hissedebilirsiniz.dakikalarca ritmik olarak gelen bu hareketler bebeğinizin diaframında oluşan ritmik kasılmalar,yani hıçkırıklardır. Doğuma kadar da zaman zaman bazen sizi birle rahatsız edecek şekilde devam edebilir ancak herhangi bir olumsuzluğu işaret etmez.


Bilim böyle söylüyor. Aslında bilimin ne söylediği değil, sizin o anda ne hissettiğiniz önemli ve benim hissettiklerim malesef ki kelimelere yetmiyor. Şu anda tek düşündüğüm karnımın içinde hıçkıran güzel kızımı kucağıma alacağım gün ve gittikçe sabırsızlanıyorum..

0 yorum:

Yorum Gönder

Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Zeynep Ceylan, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena | Türkçeleştiren: Furkan Özden